mandag 21. januar 2013

Tennbrikett-skjuler i Marius-mønster




Først ute i år blir denne tennbrikett-skjuleren strikket i Marius-mønster.
I denne fargekombinasjonen er den litt "hyttete" etter min mening,
men mottakeren har hytte, så da får de ta den avgjørelsen selv....
Den var forøvrig en av julegavene jeg laget i 2012.




Det gjør seg med trekk utenpå den mindre pene boksen, som mange
har stående ved ovnen. Jeg for min del har en boks i årevis, og innholdet
blir sjeldent brukt... men det er jo en annen historie! Her i huset er det gått
litt prestisje i å få fyr på peisen uten tenn-ved og andre hjelpemidler. (Les:
det er mest jeg som har denne fikse ideen, og synes det er stas at jeg
er den flinkeste til å tenne opp kun ved hjelp av litt avispapir og vedkubber;)
Det er vel overflødig å si at jeg elsker konkurranser, og liker dårlig å tape.

På denne har jeg brukt "Falk" fra Dalegarn.
Det ble akkurat nok med et nøste (50 gr) i bunnfargen.
Strikket på pinne nr 3,5


Det hadde vært utrolig morro om du la igjen et spor etter deg!
Dersom du har blogg selv, kan jeg finne veien til deg ;)

Klem fra Anne

2 kommentarer:

  1. Hei! Ser det er en stund siden det har vært aktivitet på bloggen din, men jeg prøver allikevel :)
    Har du mønster på tennbrikkettskjuleren i Marius mønster? - Grethe

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke mønster, men tilpasset mønsteret fra diagram for genseren.

    SvarSlett

Hvis du legger igjen en kommentar blir jeg kjempeglad =)

If you leave me a comment - you'll make my day =)

Anne